Nieuws

Bike Repair Eindhoven
© Bike Repair Eindhoven Tarwelaan 64 5632 KG Eindhoven KvK: 68429274

.

Inmiddels zijn ze niet meer weg te denken: de electrische fietsen. Inmiddels zijn ze niet meer weg te denken: de electrische fietsen. nmiddels zijn ze niet meer weg te denken: de electrische fietsen. gewone ebike mag een snelheid behalen van 25 kilome Inmiddels zijn ze niet meer weg te denken: de electrische fietsen. De gewone ebike mag een snelheid behalen van 25 kilometer per uur; een speedpedelec gaat tot 45 kilometer per uur. (hiervoor dien je een verzekering af te sluiten en geldt een helmplicht) Overigens zijn diverse factoren van invloed op snelheid en accu-bereik. Denk daarbij aan vlakheid van de weg en wind. Sensoren Iedere ebike heeft een sensor die meet wanneer deze moet ondersteunen. Er zijn verschillende soorten sensoren die ieder weer op hun eigen manier meten. De trapsensor werkt bijvoorbeeld zodra u trapt en geeft een seintje door aan de motor die vervolgens de juiste ondersteuning geeft. Een rotatiesensor biedt de juiste ondersteuning, ook wanneer u minder aan het trappen bent. De rotatiesensorsensor meet ook of u voor- of achteruit aan het trappen bent. Bij stilstand of achteruittrappen zal de ondersteuning automatisch stoppen. Een derde type is de krachtsensor, die reageert op kracht. De hoeveelheid kracht die op de pedalen wordt gezet, bepaalt de mate van ondersteuning. Wanneer u geen kracht uitoefent, zal het systeem ook niet meer ondersteunen. De locatie van de motor Zonder al te diep in te gaan op de motoren kunt u kiezen uit drie motoren, te weten: voorwiel-motor, midden- motor en achterwiel-motor. Budget en persoonlijke wensen zullen uw keuze mee beinvloeden en uiteraard adviseren we u hier graag bij. Voorwielmotor Voordeel: gunstig in prijs Nadeel: kan zwaar aanvoelen bij het sturen doordat de motor in het voorwiel zit. Ook wordt men als het ware naar voren getrokken, waardoor het oppassen is bij nat wegdek, bladeren op de weg en scherpe bochten door mogelijke onstabiliteit door het gewicht in het voorwiel. Middenmotor Voordeel: Deze motor geeft de meeste stabiele fietservaring. Dit komt doordat de motor het dichts bij de weg ligt zodat u geen last heeft van gewicht dat één kant opvalt. Het fietsen voelt natuurlijker aan door uw eigen trapkracht. De middenmotor is ook uitermate geschikt voor heuvelachtige omgevingen. Nadeel: de grotere kracht die uitgevoerd wordt op de ketting en het versnellingssysteem geeft snellere slijtage aan belangrijke onderdelen van de fiets. Achterwielmotor Voordeel: In tegenstelling tot de voorwielmotor heeft u bij een achterwielmotor het gevoel dat u een duwtje in de rug krijgt. Deze fietsen zijn zeer geschikt voor bergen en heuvelachtige omgevingen en hebben vaak een derailleur Dit is uitermate geschikt als u een hoog schakelbereik wilt hebben tijdens lange fietsritten. Nadeel: Een achterwielmotor is beperkter in het aantal versnellingen. Verder zult u deze fiets meer moeten onderhouden vanwege het ontbreken van de kettingkast waardoor steentje e.d sneller in contact komen met de ketting en tandwielen. Kortom: Aan ieder type e-bike kleven voor- en nadelen. Wij denken heel graag met u mee om tot een bij u passende fiets te komen. Appen verboden op de fiets. Sinds 1 juli 2019 is het verboden om te appen op de fiets. Sterker nog: het is zelfs verboden om een telefoon vast te houden op de fiets. De boete bedraagt dan ook € 95,00. Wees dus slim en koop een telefoonhouder voor op je fiets om te voorkomen dat je wordt beboet. AXA leg ‘m aan de ketting Helaas gebeurt het steeds vaker dat je jouw fiets ergens parkeert en later terugkomt en je fiets is gestolen. Het zal je maar gebeuren dat jou dit overkomt, AXA adviseert dan ook gebruik een tweede slot naast de beugelsot die op jouw fiets zit. Zo voorkom je dat jouw fiets sneller en minder aantrekkelijk wordt voor het dievengilde.